Ako nájsť vo firme „komunikačné klenoty“

Radi by ste viac komunikovali s médiami a verejnosťou? Ale máte pocit, že nemáte čo dať von, aby to bolo pre médiá zaujímavé a uverejnili to aj bezplatne? Poradíme vám, ako vaše komunikačné klenoty vo firme nájsť a podľa čoho posúdiť, či zaujmú aj novinárov.

V prvom rade potrebujete „zdroje“ na získanie informácií priamo z vašej firmy.

Urobte si zoznam relevantných ľudí vo firme, ktorí by mohli takýmito informáciami disponovať. Zároveň nájdite spôsob, ako od nich informácie získavať. Buďte na všetkých dôležitých mítingoch či poradách, veľa dobrých tém vznikne spontánne aj tam.

Ak máte pocit, že ste narazili na tému, ktorú médiá uverejnia aj spontánne, teda zadarmo, najskôr ju posúďte.

Z hľadiska odbornosti/zameraniaz hľadiska časovej aktuálnostiz hľadiska rezonancie v médiách

Ako konkrétne to urobiť? Položte si nasledovné otázky:

Radi by ste viac komunikovali s médiami a verejnosťou? Ale máte pocit, že nemáte čo dať von, aby to bolo pre médiá zaujímavé a uverejnili to aj bezplatne? Poradíme vám, ako vaše komunikačné klenoty vo firme nájsť a podľa čoho posúdiť, či zaujmú aj novinárov.

V prvom rade potrebujete „zdroje“ na získanie informácií priamo z vašej firmy.

Urobte si zoznam relevantných ľudí vo firme, ktorí by mohli takýmito informáciami disponovať. Zároveň nájdite spôsob, ako od nich informácie získavať. Buďte na všetkých dôležitých mítingoch či poradách, veľa dobrých tém vznikne spontánne aj tam.

Ak máte pocit, že ste narazili na tému, ktorú médiá uverejnia aj spontánne, teda zadarmo, najskôr ju posúďte.

z hľadiska odbornosti/zameraniaz hľadiska časovej aktuálnostiz hľ-adiska rezonancie v médiách

Ako konkrétne to urobiť? Položte si nasledovné otázky:

Je téma zaujímavá len pre odborníkov, alebo aj pre širšiu verejnosť?
Deje sa niečo aktuálne v súvislosti s našou tému?
Vyjadruje sa k téme aj niekto iný?

Ak vaša téma nespĺňa ani jedno z kritérií, nezúfajte. Ešte stále ju viete transformovať. Opäť si skúste odpovedať na tieto otázky:

Ak je téma príliš odborná, ako ju viem rozšíriť tak, aby zaujala aj širšiu verejnosť?
Ak téma nie je momentálne aktuálna, viem nájsť aktualizačný moment?
Ak sa k téme nikto momentálne nevyjadruje, čím bude moja téma jedinečná, užitočná, zaujímavá tak, aby som vzbudil záujem?
Napríklad…

A ešte jedna rada na záver. Keď budete vyberať vaše komunikačné poklady, zabudnite na priamu reklamu vašej firmy či produktov. Do médií ponúkajte iba témy, ktoré môžu byť pre verejnosť praktické, užitočné alebo niečím skutočne výnimočné či jedinečné. Len tak môžete novinárov zaujať a vašu tému uverejnia aj bezplatne.

Je téma zaujímavá len pre odborníkov, alebo aj pre širšiu verejnosť?
Deje sa niečo aktuálne v súvislosti s našou tému?
Vyjadruje sa k téme aj niekto iný?

Ak vaša téma nespĺňa ani jedno z kritérií, nezúfajte. Ešte stále ju viete transformovať. Opäť si skúste odpovedať na tieto otázky:
Ak je téma príliš odborná, ako ju viem rozšíriť tak, aby zaujala aj širšiu verejnosť?
Ak téma nie je momentálne aktuálna, viem nájsť aktualizačný moment?
Ak sa k téme nikto momentálne nevyjadruje, čím bude moja téma jedinečná, užitočná, zaujímavá tak, aby som vzbudil záujem?
Napríklad…

A ešte jedna rada na záver. Keď budete vyberať vaše komunikačné poklady, zabudnite na priamu reklamu vašej firmy či produktov. Do médií ponúkajte iba témy, ktoré môžu byť pre verejnosť praktické, užitočné alebo niečím skutočne výnimočné či jedinečné. Len tak môžete novinárov zaujať a vašu tému uverejnia aj bezplatne.