7 tipov, ako vyhrať komunálne voľby

Nikdy nevyhovieš každému, stačí iba, aby si mal viac hlasov ako oponent.

Rozhodli ste sa kandidovať v komunálnych voľbách? Prečítajte si naše tipy, ako nadobudnúť

zručnosti, ktoré ako komunálny politik budete potrebovať počas predvolebnej kampane.

1. Vytvorte si vlastný príbeh.

Príbeh pomáha voličom ľudsky sa s vami prepojiť a zároveň buduje dôveru. Pouvažujte preto nad svojím príbehom – osobným i profesionálnym. Ukážte v ňom nielen svoju odbornosť, ale aj ľudskosť. Volič tak uvidí, že ste sympatický, dobrý človek alebo máte zaujímavý životný príbeh, ktorý môže súvisieť s vašou politickou kariérou. Hlavnou výhodou dobrého príbehu je, že volič bude mať pocit, že vás pozná. Bude vám teda aj viac veriť. Navyše silný príbeh sa šíri aj sám. Vaši sympatizanti ho budú spontánne zdieľať alebo rozprávať ďalej svojim známym či rodine.

2. Nespoliehajte sa na vlastné videnie sveta

Ak ste dôkladne predstavili samých seba, je dôležité mať jasnú predstavu o tom, čo chcete pre ľudí urobiť a sformulovať to do volebného programu. Ten by mal vychádzať z tém, ktoré ľudí zaujímajú. Tu je však jedno riziko – téma, ktorá je zaujímavá pre vás, nemusí byť zaujímavá aj pre ostatných. Robte si preto prieskum a pýtajte sa. Ak nemáte peniaze na profesionálny prieskum, pýtajte sa ľudí okolo vás – v obchode, na ulici, na pumpe, v obchode… Aj takto získané názory vám pomôžu získať objektívnejší pohľad na témy, ktorým sa chcete počas kampane venovať.

3. Niet nad osobný kontakt

Výskumy za posledných 20 rokov ukazujú, že osobné stretnutia a rozhovory s voličmi  vyhrávajú voľby, najmä v menších mestách a obciach. Tu je veľmi dôležité vedieť za kým idete, poznať svojich voličov, pretože im musíte prispôsobiť svoju rétoriku aj témy. Osobné stretnutia sú dôležité zvlášť v prípade ešte nerozhodnutých voličov, ktorých práve takto môžete presvedčiť. Niekedy stačí, keď v dobrom rozhovore presvedčíte niekoho významného z miestnej komunity a ten bude vaše myšlienky či nápady šíriť ďalej.

4. Využitie kritiku vo svoj prospech

Ak vás niekto kritizuje, robí vám tým službu. Dáva vám tak možnosť odprezentovať vaše stanovisko na určitú vec. Neberte si kritiku osobne, berte ju ako príležitosť. Pokojne veci znovu objasnite a zopakujte vaše posolstvá. Z negatívnej komunikácie si navyše môžete odniesť nové zaujímavé témy, ktoré ľudí trápia a neskôr na ne  môžete reagovať, či ponúknuť riešenia. Ak sa kritika odohráva na sociálnych sieťach, nikdy nič neblokujte a nemažte. Naopak reagujte. Vašou reakciou si môžete získať sympatie tých, ktorí túto diskusiu iba mlčky sledujú.

5. Imidž sa tvorí v klasických médiách, nie na sociálnych sieťach

Komunikujte s médiami. Otázka neznie, ako sa dostať do médií, ale s čím sa dostať do médií. Základom sú témy, ktoré médiá zaujímajú. Myslite preto ako novinár. Dobrá tlačová správa musí mať okrem zaujímavej a aktuálnej témy aj dobrý titulok a perex, teda veľmi stručné zhrnutie  toho, o čo v tlačovej správe ide. Profesionálne pripravený materiál pre médiá výrazne zvýši vaše šance, že informácia novinárov zaujme a uverejnia ju aj zadarmo.

6. Volebné noviny a billboardy fungujú

To, že vás voliči uvidia na billboarde, bude pre nich signálom, že ste seriózny kandidát a myslíte to vážne. Výhodou billboardu je aj to, že ho nie je možné vypnúť, ani zahodiť do koša. Nezabudnite, že na billboard  je potrebné výrazne umiestniť vaše meno, tvár a číslo – aby ľudia vedeli, koho majú voliť. To všetko stačí doplniť už iba stručným a výstižným posolstvom. Okrem billboardov je dobré vytvoriť si aj vlastné médium – napríklad vo forme volebných novín. Tento formát vám poskytne dostatok priestoru, aby ste povedali ľuďom všetko, čo potrebujete bez toho, aby to niekto upravoval či cenzuroval.

7. Buďte iní ako ostatní

Počas celej predvolebnej kampane, zostaňte sami sebou. Buďte autentický, sústreďte sa na svoju agendu, nesnažte sa nikoho kopírovať. Ak sa budete hrať na niekoho iného, ľudia to vycítia. Možno to nebudú vedieť presne pomenovať, ale nebudú vám dôverovať. To znižuje vaše šance, že vám hodia svoj hlas.

Viac informácií sme si pre vás pripravili na intenzívnom komunikačnom tréningu „Úspech v komunálnych voľbách“, kde si budete môcť naživo vyskúšať konkrétne situácie z praxe pod dohľadom profesionálov.

 

Tento kurz je momentálne pozastavený. Kontaktujte nás v prípade záujmu tu